Jumaat, 8 September 2023

KIAMAT INTERNET DAN ELEKTRIK

 

Tanpa disedari manusia secara halus terperangkap dalam penjara besar internet dan elektrik.

Tika mana hidup manusia telah bergantung sepenuh dengan sistem elektrik dan internet, tiba-tiba semua dihentikan. Kiamat Elektrik dan Internet akan berlaku. Segala kehidupan akan terhenti.

Bangunan dan rumah-rumah megah yang kelihatan di bandar besar dengan segala teknologi tiada boleh bertahan walau satu minggu jika tiada elektrik dan internet. 

Para penghuni akan berduyun keluar, segala maklumat hilang, segala kekayaan hilang, segala gedung makanan tiada dapat operasi, segala perhubungan terputus, pam minyak tak dapat beroperasi menyebabkan kenderaan tersadai, kapal terbang, keretapi tak bergerak.

Kilang-kilang yang membekalkan segala kegiatan sumber kehidupan terhenti. Bank-bank yang menyimpan data penyimpan dan kewangan terhenti.

Segala kegiatan kehidupan manusia zaman moden ini akan terhenti. Cukup satu minggu sebuah Negara akan menyerah kalah dan akan tunduk kepada segala tuntutan yang dikehendaki jika mahu berjalan seperti biasa.

Kiamat Internet dan elektrik mungkin akan berlaku. Manusia hanya diberi dua pilihan samada mengikuti atau musnah kehidupan.

Kita perlu bersiap. Serangan melalui atap-atap rumah.

Wallahualam.
Walid Ibrahim Al Malik